Koiraystävällinen majoitus,  Kotimaa

Radisson Blu Marina Palace Turku – ihana hotelliyö Cheekin kanssa

*Yhteistyössä Radisson Blu Marina Palace

Myönnän. Klikkiotsikko. Tavallaan. Oli siellä muitakin kuin me!

Tänä pääsiäisenä me teimme meidän perheen uuden kokoonpanon ensimmäisen yhteisen matkan, kohteena Turku ja Ahvenanmaa. Matkaan siis lähdettiin yhdessä Ricon ja Cheekin kanssa, ja kaverina meillä reissussa oli myös ystäväpariskunta sekä heidän koiransa, ihana havannankoira Luna. Turun suhteen hotellivalintaa ei juuri miettiä tarvinnut, sillä Radisson Blu Marina Palacen muilta bloggaajilta saamat kehut olivat sen verran vakuuttavia. Monen mielestä tämä on Turun paras hotelli ja tänne mekin halusimme. Eihän Cheekille mikään muu tietenkään kelpaa! Onneksi koirienkin kanssa voi nykyään matkustaa ihan yhtä tasokkaasti kuin ihmistenkin kesken.

Radisson Blu Marina Palace sijaitsee ihan huippu kivalla paikalla, aivan Aurajoen rannalla. Ulkoapäin en rakennusta voi sen kummemmin kehua, mutta sisushan se on, kun ratkaisee. Ja itse miljöö ylipäätään. Toisaalta tämä maisema on varmasti parhaimmillaan vasta kesällä, nyt kaikki näytti vielä aika paljaalta ja tyhjältä. Niinkuin Suomessa nyt ylipäätään tähän aikaan vuodesta. Vaikkakin sitten taas illalla jokivarsi oli ihanan tunnelmallinen ja pääsiäisen teemaan lukuisin narsissein koristeltu. Kyllä kelpasi iltapissillä näissä maisemissa tallustaa! Ja isot plussat tulee ylipäätään siitä, että täällä tämä mukava ulkoilupaikka on kirjaimellisesti vain parin askeleen päässä eikä koirienkaan kanssa tarvitse tämän pidemmälle lähteä.

Hotelliin sisään astellessa vastaan tulee tietenkin respa sekä vasta uusittu tyylikäs aula.

Myös suuri osa Marina Palacen huoneista on tänä keväänä uusittu ja ne ovat saaneet uuden entistäkin tyylikkäämmän ilmeen. Me pääsimme majoittumaan Superior -huoneissa, joista aukesi mukavsti näköala Aurajoen puolelle. Mun makuun huoneen sisustus sopi mainiosti, tummien sävyjen ystävä kun olen. Radissonin Magic Dreams -vuode oli hyvä niin kuin ennekin, ja lisäksi huoneeseen kuului myös oma peti koirille. Ja kyllä vaan miellytti silmää sekin. Kiva sattuma oli se, että meidän kaksi huonetta olivat yhdistettävissä ja välioven avaamalla saimme kivasti kavereiden kanssa yhden ison yhteisen huoneen, jossa koirillakin oli enemmän tilaa temmeltää. Ja ihmisillä koko jengi kivasti kasassa. Ehdottomasti yritetään jatkossakin tällainen muistaa pyytää.

Myös kylppäri oli oikein tyylikäs, ja erityiset plussat tulee niin reilusta laskutilasta kuin suurista peileistäkin.

Sisäänkirjauksen yhteydessä koiravieraat saavat kivan tervetuliaispaketin, joka oikeasti oli todella käypänen. Enemmänkin. Me, kuin myös kaveritkin, olimme erityisen tyytyväisiä siihen kuuluneeseen muoviseen matkaruokakuppiin, joka menee kätevästi kasaan. Oikein mieluista oli myös pakettiin kuulunut Familonin harmaa pyyhe, ja iso säkki ruokaakin saatiin. Ja kakkapusseja kanssa. Pojat kiittää. Tykkäsimme. Koirien majoitus hotellissa maksaa 20 euroa/viipymä ja tämä paketti kyllä kompensoi tuota erittäin mukavasti.

Me saavuimme Turkuun vasta illan suussa, ja aika pian taloksi asettumisen jälkeen oli aika lätkäistä huoneen oveen tuo ”lemmikki huoneessa -lapukka” ja suunnata alakerran Grill It! ravintolaan syömään. Meistä kolme valitsi listalta Premium Menun, mies lähti rohkeasti liikenteeseen kasvismenulla. Ja pakko sanoa, että hyvää oli! Olin aiemmin lukenut, että ravintolan ruoka oli saanut vähän nihkeääkin palautetta, mutta itse olin kyllä äärimmäisen tyytyväinen. Ja loistavasti maistui muillekin. Rakkaat ystävät, loistava ruoka, riittävästi viiniä, kiva jokinäkymä, yhteinen loma aluillaan muutenkin loistavissa puitteissa. Nämä hetket ne vaan on ihan parhaita.

Niin kivaa kun iltaa olisi ollut jatkaa vielä pitkään, emme tuolla kuitenkaan kovin kauaa viihtyä voineet, sillä aamulla oli edessä hyvin aikainen herätys. Aamun myöhäisempikin lautta Turusta Ahvenanmaalle lähtee jo 8.45 ja automatkustajien tulee olla paikalla tuntia ennen lähtöä eli 7.45. Marina Palace on onneksi satamaan nähden loistavalla paikalla, sillä matkaa on vain kolmisen kilometriä ja tie perille ihan suora. Kovin montaa minuuttia ei matkaan siis mene. Viikonloppuisin Marinassa tarjotaan aamiainen kello 7.30 alkaen ja myös näin pääsiäisenä noudatettiin samaa aikataulua. Me olimme tehneet aamun varalle suunnitelman, että ennen tuota kamat on kannettu autoon ja koiratkin ovat huoneissa lähtövalmiina. Sitten pikainen aamiainen ja startti satamaan hieman myöhässä klo 7.50. Varsin pikaiseksi jäi siis meidän aamiainen, mutta niin me vaan kuitenkin ehdittiin. Harmi olisi ollut jättää kehuttu Super Breakfast väliin, nyt kun vihdoinkin sen äärelle pääsi. Vaikkakin eihän tuo pika-aamiainen sen kummemmin nautinto ollut, rauhallisen aamiaisen sijaan tällä kertaa tavoite oli saada vatsat täyteen mahdollisimman nopeasti. Tämän vuoksi emme myöskään millään ehtineet kunnolla perehtyä edes koko valikoimaan vaan lautaselle valikoitui nopsaan tutut pekonit, munat ja karjalanpiirakat. Jälkkäriksi sitten vielä smoothiet. Sen kummempaa raporttia en teillekään voi antaa, mutta sen toki sanon, että kaikki mitä syömään ehdin, oli oikein hyvää. Kahvit tarjottiin pöytiin, mikä on aina mukavaa. Ruokien esillepanoon oli kiinnitetty paljon huomiota, mistä erityisesti aina tykkään. Tiedoksi myös, että jos varsinaiselle aamiaiselle ei ehtisi tai sitä ei halua, saa huoneen varattua myös ilman aamiaista. Lisäksi hotellin aulassa on kiireisille tarjolla myös mukaan otettava Grab & Run aamiainen, jonka valikoimaan kuuluu mm. kahvia, hedelmiä ja energiapatukoita.

Tällainen hotellivierailu meillä. Viihdyimme näissä tyylikkäissä puitteissa erinomaisesti! Kuin myös Cheek, ja muutkin karvakuonot. Koirien kanssa kaikki sujui ylipäätään hienosti ja lämmöllä voimme Marina Palacea suositella myös muille koiran (tai muiden lemmikkien) kanssa matkustaville. Hotellin sijainti oli mitä loistavin ulkoilun kannalta, ja koirille tarjottu tuotepaketti mieluisa ja käytännöllinen. Ja varmasti se on myös ihan niin, että kun ihmisellä on hyvä olla, on koirallakin. Ja täällä niin todella oli. Ei mitään valittamista. Yhdymme muiden kehuihin.

*Olin itse yhteydessä hotelliin ja ehdotin yhteistyötä vierailuamme koskien. Yövyimme ja ruokailimme hotellissa ystävien kanssa alennettuun hintaan.

*****

Pysy mukana matkassa
Facebook I Instagram I Twitter

4 kommenttia

• Annemaria/Samppanjaa muovimukista

Haa, nelijalkainen Cheek 🙂 Hienosti oli muuten hotelli huomioinut koira-asiakkaat. Lisämaksulle sai oikeasti vastinetta. Mutta kuka näistä herroista olikaan tuo Cheek? Oliko hänkin tyytyväinen hotelliyöhön?

• Jerry / Pako Arjesta

Tulihan se Cheek-juttu sieltä ;). Täytyy myöntää, että nuo remontoidut huoneet näyttävät hyviltä! Olen yöpynyt Turussa ainoastaan Radisson Blussa, joten en tietenkään voi vertailla omia kokemuksia, mutta ainakin oman käsitykseni mukaan tuo on ehdottomasti paras hotelli koko kaupungissa. Oltiin erittäin tyytyväisiä omaan yöpymiseen viime kesänä :). Syyskuussa mennään Turkuun viettämään kaveripariskunnan häitä, joten päästään itsekin katsomaan, millaisia uusitut huoneet ovat. Kiitos arvostelusta!

• Sanna I Tuntematon turisti

Eipä kestä! 🙂 Ja Cheek juttu tuli joo – en vaan voinut vastustaa kiusausta kun se tähän niin hyvin osui 😉 Mulla ei myös ole kokemusta kaupungin muista hotelleista, mutta tämä oli kyllä todella mieluinen. Ja kivasti pääsette tekin sitten melko tuoreeltaan uusiin huoneisiin tutustumaan, mukavaa päästä lukemaan sitten teidänkin kokemuksista 🙂