All Inclusive,  Arabiemiraatit,  Featured,  Ulkomaat

Hilton Ras al Khaimah Resort & Spa – juhlimassa kahden kesken

Bahaman risteily New Yorkista. Ehkä suunnilleen noin kaksi vuotta sitten – ainakin – päätin, että tämä tulisi olemaan mun 40- vuotis synttärimatka. No, aina ei saa mitä haluaa eikä suunnitelmat mene niin kuin on ajatellut. Tänä vuonna suurin osa meidän matkakassasta hupeni eläinlääkärikuluihin, eikä suunniteltuun matkaan yksinkertaisesti ollut varaa. Tai ainakaan sinne lähteminen ei olisi mitenkään ollut taloudellisesti järkevä ratkaisu tässä kohdin. Jotain muuta oli siis keksittävä, ja kohtuullisen edullisesti. Ehdottomasti halusin kuitenkin jonnekin lämpimään ja kivaan hotelliin. Koska vuosi on muutenkin ollut äärimmäisen raskas eikä meidän rakkaat reissukaveritkaan mukaan päässeet lähtemään, muodostui juhlamatkan tavoitteeksi lopulta ensisijaisesti lepääminen ja ihan kunnon lomailu isolla ällällä. Pitkällisen nettisurffailun jälkeen matkakohteeksemme valikoitui sitten Arabiemiraattien Ras al Khaimah ja siellä varsin houkuttelevalta vaikuttanut Hilton Ras al Khaimah Resort & Spa. Tässä postauksessa esittelyssä tämä oikein mukava hotelli ja hieman tarinaa siitä, miten se juhlamatka näissä puitteissa meni!

No ihan parasta starttia matka ei sinällään saanut, sillä Finnairin lento Helsingistä lähti rikkoutuneen koneen vuoksi 3,5 tuntia myöhässä klo 00.15. Tästä johtuen saavuimme perille hotellille vasta puolilta päivin ja muutaman koneessa nukutun tunnin jälkeen ajatuksen juoksu ei ollut ihan sieltä selkeimmästä päästä. Mutta kylläpä ne ajatukset kummasti kirkastuivat, kuin myös väsynyt mieli, kun hotellin ovista sisään astelimme! Lupaavalta näytti ja vihdoin odotettu loma oli alkanut ihan todella. Ja ilmeisen tyylikkäissä puitteissa!

SAM_2831 SAM_2830 SAM_2832
Ja sieltähän se juhlafiiliskin alkoi löytyä, kun huoneeseemme pääsimme! Olin ollut etukäteen hotelliin yhteydessä ja kerroin olevani tulossa sinne synttäreitä juhlimaan. Ja toki kerroin olevani myös matkabloggaaja. En tiedä, oliko jälkimmäisellä asiaan kuinka paljon vaikutusta, mutta perillä huoneessa meitä odotti synttärikakku kera kuohuvan ja olimme myös saaneet toivomani upgreidauksen huoneeseen merinäköalalla. Ja siis oli miten oli, niin ilman muuta ihan kaikkien kannattaa vastaavassa tilanteessa (mihin tahansa) hotelliin yhteyttä ottaa, sillä varmasti he aina tilanteen mukaan pyrkivät ottamaan toiveita huomioon ja noteeraavat asiakkaiden juhlapäiviä, olit sitten bloggaaja tai et.

Mutta nyt takaisin itse asiaan ja aloitetaan pienellä esittelyllä tuosta meidän ihanasta huoneesta. Huone oli kivan tilava ja heti sängyn vieressä oli mukava oleskelutila sohvineen. Ja sitten parveke. Vastapäätä sohvaa oli kirjoituspöytä ja sänkyä iso taulu tv.  Plussat multa saa erityisesti sänky, joka oli sopivan kova ja siten erittäin hyvä nukkua. Tyynyihin olisin kaivannut hieman enemmän paksuutta.

SAM_2770 SAM_2766 SAM_2762 SAM_3085
Eniten huoneessa pidin meidän kylpyhuoneesta, joka oli todella iso. Kulku kylppäriin oli heti oven vierestä ja ihana yksityiskohta oli ikkuna sen ja muun huoneen välillä. Halutessaan ikkunasta saa myös verhot kiinni. Ja ehkä ihan parasta kylppärissä oli erillinen syvennys kylpyammeelle ja siten ihana kylpylämäinen fiilis. Ammeen yhteydessä oli tietysti myös suihku, mutta sitten oli vielä ihan erillinen suihkukaappi sadesuihkulla. Todella isot plussat siitä, ettei suihkua tarvinnut hoitaa ammeessa seisten. Ja kuten aina, plussat myös sadesuihkusta, tykkään. Ja tupla lavuaareista myös!

SAM_2776

vessa

SAM_2780
Tämä kaunis huone toimi meidän kotina viikon ja oikein hyvin viihdyimme. Oikeastaan huone oli yksi kivimmistä, joissa yöpynyt olen. Äänieristyskin toimi erinomaisesti eikä huoneeseemme kuulunut pihaustakaan muualta koko viikkoon. Huoneen varustelusta mainittakoon, että huoneeseen toimitettiin joka päivä kaksi pulloa vettä, jotka kuuluivat hintaan. Samoin huoneesta löytyi ilmaiset kahvin ja teen keittovälineet sekä maksullinen minibaari. Kaapissa meitä odotti kaksi ihanan muhkeaa kylpytakkia tohveleineen. Olin tyytyväinen, kaikin puolin!

Ennen altaille ja biitsille siirtymistä muutama sana hotellialueesta yleensä. Alueena resortti oli melkoisen iso ja itse päärakennuksen lisäksi se käsittää tavallaan erillisen huvila-alueen, jonka matalissa rakenuksissa voi majoittua huoneistoissa. Itse pidin eniten siitä, että tontilla oli todella paljon ihania palmuja ja kaikkialla oli todella siistiä. Tykkäsin myös rakennusten itämaisesta arkkitehtuurista.

SAM_3074 SAM_3009SAM_3019 SAM_3163
Tässä kohdin paljastan teille, että me poistuimme hotellialueelta viikon aikana ainoastaan kahdesti. Toisen kerran hetkeksi läheiselle ostarille, toisen kerran päiväretkelle naapurimaa Omaniin. Jälkimmäisestä tulossa oma postauksensa myöhemmin. (Oli muuten ihan huippu reissu, kannattaa pysyä kuulolla!) Mutta siis kuten alussa totesin, lähdimme tälle reissulle todellakin ihan vaan lepäämään ja nauttimaan. Tällä matkalla ei tarvinnut juuri muuta kun jaksaa nousta aamulla ylös, lekotella aurinkotuolissa, käydä syömässä ja nostaa drinkkilasia huulille! Ja uida. Sitä mä RAKASTAN. Ja tähän tämä hotelli tarjoaa varsin ihanat puitteet!

Uima-altaita resortista löytyy vaatimattomasti seitsemän, huh! Kaikkein isoin, ja kaunein näistä on pääallas, jossa on merivettä. Allas oli todella kaunis, ja erityisen ihanan siitä teki sen haarautuminen eräänlaisiksi kanaviksi, mikä tosin ei kuvista ehkä ihan välity. Tästä altaasta löytyi myös swim-up baari, joka tietysti myös tuli tutuksi! Pieni miinus altaalle siitä, ettei vesi ollut lämmitettyä ja näin ollen se tuntui alkuun melko kylmältä. Mutta onneksi siihen pian tottui!

SAM_2865 SAM_3003SAM_2883SAM_2876SAM_3029
Useimmiten meidät kuitenkin löysi vain aikuisille tarkoitetusta altaasta, joka sitten taas oli lämmitetty. Tänne oli ihana pulahtaa etenkin illan viimeiseksi tunniksi, jolloin allasalue oli jo hiljentynyt. Monesti saimmekin lillua altaassa jopa ihan vain kaksin. Silloin tällöin aikuisten altaaseen saattoi myös eksyä nuorukaisia viereisestä lastenaltaasta, mutta hyvin nopeasti uimavalvoja heidät omalle puolelleen palautti. Pisteet tästä!

SAM_2896 SAM_3120SAM_2911
Näköala meidän huoneesta oli juuri tälle alueelle ja sieltä käsin se näytti tältä. Tässä siis vasemmalla tuo aikuisten allas, oikella lasten. Ja taustalla siintää mikäs muu kuin meri! Kyllä kelpasi tähän näkymään aamuisin heräillä!

SAM_3558
Edellä esiteltyjen lisäksi uima-altaita löytyi huvila-alueen puolelta kaksi. Me emme niitä käyttäneet kertaakaan, mutta päiväkävelyllä tuli niistäkin pari kuvaa napsaistua ihan teitä varten.

SAM_3167 SAM_3169
Lasten altaista en sen kummemmin osaa sanoa, kuin että hyvin näyttivät tenavatkin viihtyvän. Niinpä me siirrytäänkin asiassa eteenpäin ja rannalle. Tai oikeastaan rannoille. Jos nyt rullaat postausta ihan vähän takaisin ylöspäin kuvaan, joka on napattu meidän parvekkeelta, näkyy siitä hyvin, että vasemmalla on yksi ranta ja oikella toinen. Näistä tuo oikean puoleinen jatkuu todella pitkälle, ihan huvila-alueen päähän saakka. Molempia hotellin rantoja suojaa aallonmurtajat, mutta silti tämä oikean puoleinen oli selkeästi tyynempi. Ja syveni hieman hitaammin. Merivesi oli vielä tässä kohdin vuotta ihanan lämmintä, joten meressä tuli myös uitua. Ja paljon! Nautin kyllä sydämeni kyllyydestä! Tältä puolen hotellin rantaa löytyy lisäksi koju vesiaktiviteetteihin, joista tarjolla oli ainakin melontaa, vesiskoottereita, suppailua ja ties vaikka mitä muuta aina banaaniveneistä lähtien. Myös paraseilingiä oli tarjolla. Ja sitten on myös rantabaari, josta lounasaikaan sai ruokaakin. Mutta pääasia on toki se, ettei drinksunsa eteen täälläkään tarvinnut kovin montaa askelta ottaa!

SAM_3106SAM_3114SAM_3155SAM_3105 SAM_3113
Hotellin toisella rannalla me uimme alkuviikosta pari kertaa, sitten aallokko alkoi olla jo vähän turhan kova. Loppu viikosta uiminen oli kokonaan kielletty. Niin ja otettiinhan me täällä myös blogin joulukuvat, jotka halukaat löytävät blogin somekanavista.

SAM_3117 SAM_3024SAM_3051SAM_3008
Se, mikä tällä rannalla kuitenkin oli ihan parasta, oli hienot auringonlaskut. Tätä kaunista näytelmää tuli seurattua useampana iltana. Auringonlasku + meri = niin parasta! Joillakin tämän näytelmän katselu vaikutti olevan jo melko ammattimaistakin, he nimittäin olivat tehneet aurinkotuoleista ihan kunnon ”kisakatsomon” lähelle vesirajaa. Oikein!

SAM_3225 SAM_3227SAM_3228
Erästä tonttulakkipäistä bloggaajaa ja muutamaa pikkukalaa lukuunottamatta, vedessä ei mitään epäilyttävää elämää viikon aikana näkynyt. Ilmeisemmin tämä kuitenkin mahdollista on, koska rannan lipputaulussa oli vaihtoehtona myös sininen lippu, joka varoittaa merilemmikeistä. Kyllä, merilemmikeistä! No, leikki sikseen. Ja tämä siis tiedoksi, että ainakin joskus tuolla ilmeisesti saattaa jotain vaarallistakin uiskennella.

SAM_3048
Ja pitäähän sitä synttärimatkalla tietysti myös hemmotella itseään, ja kunnolla. Sen verran rankkaa kaikki tämä lepääminen oli, että viikon puolivälissä kävimme hotellin Spa:ssa vähän rentotumassa. Varasimme parihieronnan, jossa siis saimme olla samassa huoneessa, ja samaan aikaan hierottavana. Ja ah tätä tunnin autuutta, teki muuten hyvää! Muutenkin Spa kokemus oli oikein miellyttävä ja tuolla ihanassa hiljaisuudessa, hämyisässä kynttilänvalossa sitä jopa unohti olevansa isossa lomaresortissa. Hieronnan jälkeen kylpylässä oli käytettävissä suihkujen lisäksi vielä sauna, höyrysauna ja poreallas. Ja tiedoksi myös, että vaikka tässä kohdin kautta hotellissa oli vielä hiljaisempaa, saimme me sunnuntaina varattua ajan vasta keskiviikolle. Eli varauksen suhteen kannattaa olla liikkeellä jo hyvissä ajoin.

SAM_2821SAM_3199 SAM_3191

Tässä kohdin on todettava, että kylläpä alkaa olla postauksella taas mittaa. Näinpä päädyin tälläkin kertaa ratkaisuun, että kirjoitan hotellin ruokapuolesta ihan oman juttunsa. Lähiaikoina siten tulossa erillinen postaus hotellin ravintoloista ja all inclusive paketista. Pysykäähän siis kuulolla!

Tähän loppuun sitten vielä muutama sananen reissusta yleensä. Ehkä ensimmäinen asia, joka matkaa tänne harkitessa kannattaa ottaa huomioon on se, että Ras al Khaimah ei todellakaan ole mikään Dubai. Ja uskallan sanoa, että hotellialueiden ulkopuolella ei todella ole mitään kiinnostavaa. Oikeasti. Ei ainakaan meille. Emiraattina RAK on ihan todella vaatimaton ja siten täällä lomailu rajoittuu pitkälle resorttien seinien sisäpuolelle. Retket on sitten tietysti asia erikseen, mutta moneen paikkaan täältä pitää ihan lähtemällä lähteä ja esimerkiksi Dubaihin on lähes kahden tunnin matka. Tykkään Dubaista paljon, mutta tällä reissulla me emme siellä käyneet lainkaan, koska matka oli niin pitkä. Naapurimaa Omanissa sen sijaan kävimme, ja tuosta ihanasta päivästä siis lisää myöhemmin.

Olen huomannut, että moni matkatoimisto markkinoi tätä hotellia ensisijaisesti lapsiperheille. Ja heitä täällä kyllä piisasikin. Mutta sitten oli myös meitä pariskuntia ja jokunen kaveriporukkakin. Jos tuo lapsiperheiden paljous ei haittaa, sopii hotelli mun mielestä oikein hyvin myös meille pariskunnille. Ja ennen kaikkea siis pariskunnille, jotka kaipaavat rauhallista lepolomaa. Muuhun tämä ei taivu kyllä mitenkään. Mutta me saimme mitä haiemmekin: rauhallisen loman, palmuja, aurinkoa ja lämpöä. Ja sen kivan hotellin! Ja mikä parasta, tämä synttärisankari sai uida ihan sydämensä kyllyydestä. Aamusta iltaan. Juuri tässä kohdin elämää tämä oli ihan täydellistä!

Jos haluat lukea hotellista lisää, löytyy tästä Hiltonista juttua myös muista matkablogeista:

Elämää ja matkoja: Auringon kultaama loma – Hilton Ras al Khaimah Resort & Spa

Tämä matka: Hilton Ras al Khaimah Resort & Spa ja elämäni paras churrasco!

P.S Tiedoksi vielä, että ihan vielä ei kannata alkaa onnittelemaan, sillä varsinainen synttäripäivä mulla on vasta helmikuulla, mutta muista kiireistä johtuen, juhlamatka oli järkevin toteuttaa jo tässä kohdin. Eli 39:llä mennään vielä parisen kuukautta! (Jes!)

*****

Pysy matkassa mukana
Facebook I Instagram I Twitter

7 kommenttia

• Mia / Elämää ja Matkoja matkablogi - travel blog

Voi miten kiva lukea Teidän kokemuksia Hilton Ras al Khaimah Resort and spa’sta, joka totta tosiaan on aivan priima leppoisaan lomaan!
    Oltiin myös tyytyväisiä hotelliin ja onnistuttiin muuten bongaamaan näitä ’merilemmikkejä’, kun yhtenä päivänä aallonmurtajan luona uiskenteli rauskuja, on ne mainioita!
    Ja ne auringonlaskut – ihan mielettömän upeita! ?

Täällä ollaan jo melkoisen reissukuumeisia, sillä seuraavaan UAEn matkaan maustettuna kahdella Omanin pysähdyksellä on vain reilun viikon odotus! ✈ Ihana päästä täältä talven pimeydestä katsomaan Persianlahden iltojen värinäytelmää. ?

Ja lämmin kiitos linkityksestä blogiin!i Käyn lisäämässä myös Sinun kirjoituksesi postaukseeni tuomaan tuoreita kokemuksia resortista!

• Sanna I Tuntematon turisti

Kiitos Mia, kommentista ja linkkauksesta! 🙂 Tuo teidän reissu ollut myös itsellä usein vaihtoehtona, joten innolla jään odottamaan tulevia postauksia! Sen verran kesti tämä vastaaminen, että varmaankin olette jo reissun päällä. Joten ei muuta kuin ihanaa lomaa ja terveisiä sinne Persianlahdelle! 🙂

• Solina

Olipa iloinen yllätys löytää blogisi ja vieläpä juuri tuore postaus Ras al Khaimahista. Suunnittelemme keväälle reissua arabiemiraatteihin joko Dubaihin tai sitten RAKiin. Toivottavasti postaat pikaisesti lisää reissustanne.

• Sanna I Tuntematon turisti

Hei Solina! Ihana kuulla, että löysit tänne ja että juttukin oli ajankohtainen! Täällä eletään kovin kiireisä viikkoja, mutta kova polte on itselläkin lisää ehtiä kirjoittamaan. Parhaani siis yritän! Ja ihana tietysti myös kuulla, että juttuja odotetaan! Oikein mukavaa uutta vuotta ja kiitos kommentista! 🙂

• Solina

Olen lueskellut tätä postausta mennen tulleen moneen kertaan. 🙂 Oma loma odottaa jo nurkan takana. 🙂 Oliko hotellilla järjestettynä mitään iltaohjelmaa tai ylipäätään oliko yökerho tyyppistä baaria tms.? Kerroit, että kävitte muutaman kerran hotellin ulkopuolella lomanne aikana. Onko mitä vinkkejä näistä? Toivottavasti laitat pikaisesti vielä juttua Omanin retkestä ja toki kaikki muutkin kokemukset ja vinkit kiinnostaa.

• Sanna I Tuntematon turisti

Ihana kuulla! 🙂 Iltaohjelmaa oli jonkin verran, mutta hyvin hillittyä. Yhtenä iltana oli ainakin joulujuhla ja sitten pianon soittaja aulabaarissa. Me emme ohjelmasta sen suuremmin kiinnostuneita olleet, joten tarkemmin en valitettavasti voi vastata. Hotellin XO baari oli melko pieni, mutta juurikin enemmän biletykseen tarkoitettu. Kävimme yhtenä iltana lasillisilla, mutta sen kauempaa emme viihtyneet. Tuolloin baarissa oli laulaja ja nuorta väkeä juhlimassa. Hotellin ulkopuolella me kävimme läheisellä ostarilla, mutta viivyimme tuollakin varmaan alle puoli tuntia. Ei oikein ollut mitään, mikä meitä olisi kiinnostanut. Tuon lisäksi ostareita RAKissa on muistaakseni kaksi, mutta niissä emme käyneet. Omanissa kävimme Musandamin vuonoristeilyllä, joka oli kyllä ihan huikea. Kauniit maisemat, paljon delfiineitä, snorklausta kristallin kirkkaassa vedessä… Upea päivä! Retken ostimme hotellin retkimyyjältä. Postaus valitettavasti saa odottaa vielä jonkin aikaa, koska teen siihen myös videon, mutta ihan vielä mulla ei siihen aikaa valitettavasti ole. Blogin Facebook sivulta ja Instagramista löytyy kyllä kuvia reissulta ja yksi videopätkä ihanista delfiineistä myös! Muita vinkkejä mulla ei oikein ole antaa, koska tuolla RAKissä elämä tosiaan keskittyy hotellialueille. Jos ette ole aiemmin käyneet Dubaissa, niin päiväretkeä suosittelen kyllä siinä tapauksessa! Ihana kaupunki, tykkään paljon. Ja päivässä ehtii nähdä paljon, ja taksit ovat Suomeen verrattuna lähes ilmaisia. Toinen retki, joka muakin olisi kiinnostanut, on aavikkosafari. Varmasti upea kokemus tuokin. Me tosin päätimme jättää sen seuraavaan reissuun! Oikein ihanaa lomaa! 🙂 🙂